אוטומציה בשיווק

איך אתם משיגים לקוחות?

לא משנה מה התחום שלכם, אם אתם בוני אתרים, מקדמי אתרים, מעצבים או כל עסק אחר, כדי להצליח בעסק פרילנס משלכם, או להצליח לפתח עסק של מישהו אחר, אתם צריכים למצוא דרך אפקטיבית כזו או אחרת להשיג לקוחות.

יש כל מיני שיטות: לעזור לאנשים בקבוצות פייסבוק, להתחיל עם כמה לקוחות במחיר נמוך, להפיץ את השמועה מפה לאוזן, להשיג תנועה אורגנית וכו' וכו'.

אבל יש שיטה אחת, שהיא מאוד מפותחת בעולם, אבל בארץ רוב האנשים שנוגעים בה עושים אותה גרוע. אני מדבר על אוטומציה בשיווק. למה רוב האנשים בארץ שעוסקים באוטומציה בשיווק עושים את זה גרוע? כי הם פשוט מחקים מודל אמריקאי של ספאמרים, אם לסכם זאת במשפט.

המאמר הזה הוא הראשון בסדרה של מאמרים שאני מתכנן לכתוב על אוטומציה בשיווק, שיסבירו צעד אחר צעד, בלי לדלג על אף צעד, איך לבנות מערכת אוטומציה לעסק.

אבל לפני הכל, מהי אוטומציה בשיווק?

קודם כל מה זה לא.

זה לא כולל שימוש בספיידרים או בטכנולוגיה מתקדמת כזו או אחרת.

זה לא ספאם. לא בהכרח, בכל אופן. לא אם עושים את זה כמו שצריך.

אני אביא את ההגדרה שלי, למרות שיתכן מאוד שזו ההגדרה המאוד אישית שלי.

בגדול, אוטומציה בשיווק אומר ליצור סוג של שרטוט מפורט של כל צעד של הלקוח שלך, מהרגע הראשון שהוא מגיע לאתר שלך, ועד הרגע שהוא הופך ללקוח (למעשה, גם הרבה אחרי זה, עם כל צדדי שימור הלקוח, שדרוגים וכו', אבל בואו נשמור על זה פשוט בינתיים. למדייקים מבינכם תוכלו לרשום במחברת שאוטומציה זה מהרגע שהלקוח מגיע לאתר ועד שהוא שולח צו הרחקה נגדכם על הטרדה חוזרת ונשנית).

במלים אחרות, אנחנו ממדלים את התהליך השיווקי של העסק, כדי להכניס אותו למעין מכונה מתקתקת. אם חלק מסויים במכונה חורק, אפשר לזהות את זה במהירות רבה, ולתקן את החלק במכונה. כך, כל מה שצריך לעשות כדי שהמכונה תתקתק הוא למלא לה דלק, ולעקוב אחר תיקונים שהיא צריכה.

מהם שלבי האוטומציה?

  1. מידול התהליך השיווקי. פה אנחנו משרטטים תרשים זרימה שמפרט את כל השלבים שהלקוח עובר מהרגע שהוא נכנס לאתר שלך ועד לרגע שהוא הופך ללקוח, ומעבר לכך. השלבים יכולים לכלול: כניסה לאתר, הרשמה לניוזלטר, הורדת איבוק חינם, הרשמה לוובינר חינם, הרשמה לקורס בתשלום.
  2. יצירת התשתית. פה אנחנו בונים את כל הכלים הדרושים כדי לבצע את האוטומציה: אתר, בלוג, טופס הרשמה, מערכת דיוורים, אנליטיקס, אדוורדס, ערוץ יוטיוב וכו'.
  3. יצירת תוכנית תוכן. פה נכתוב את הסילבוס, נבצע מחקר מילות מפתח, נבנה לוח שנה אדיטוריאלי לפרסום מאמרים ונושאים נוספים שקשורים לתוכן שנפרסם.
  4. הזרמת תנועה ראשונית במשפך. כעת נחל בהזרמה איטית של תנועה דרך המשפך, או תרשים הזרימה שיצרנו, ונבצע תיקונים אם ידרשו כאלו.
  5. שיפור המשפך והרחבתו. ככל שיש לנו יותר תכנים, כך ישנה אפשרות להרחיב את המשפך.

יש עוד שלבים, כגון ניתוח מכירות, ניהול קמפיינים ועוד, אבל אלו יגיעו יותר מאוחר, אחרי שהאוטומציה כבר החלה.

מוכנים לצאת למסע אוטומציה בשיווק? הצטרפו את באתר, ויחד נביא אותה עם יכולות על בשיווק עצמי ועסקי.