כתיבה שיווקית לעורכי דין

בישראל ישנו עורך דין לכל 145 אזרחים, לפי המאמר של דה מרקר. זהו יחס גבוה, ומציב את ישראל בדרוג העליון בהשוואה עולמית.

האם כל עורכי הדין הללו יודעים כיצד לפרסם את עצמם על ידי תוכן אינטרנטי שיווקי? ממש לא!

רוב עורכי הדין בארץ עובדים כ-10 שעות ביום, ואין להם זמן להכין את אסטרטגיית התוכן הנדרשת כדי להציב את עצמם מעל המתחרים. גם המתמחים שלהם לא יוכלו לכתוב עבורם אסטרטגיה כזו, שכן הם כבר עובדים כ-12 שעות ביום, נכון ל2015. לפי סקר אמריקאי, רק 15 אחוז מפירמות עורכי הדין החזיקו באסטרטגיית תוכן מובנית.

למה שמשרדי עורכי דין יצטרכו כתיבה שיווקי?

למשרדי עורכי דין יש המון כסף – זו עובדה ידועה. חברות אלו מבינות יותר ויותר שהן יוכלו להשיג יותר לקוחות בעזרת שימוש חכם בכתיבה שיווקית באינטרנט, יותר מאשר באמצעים שיווקיים אחרים.

עורכי דין הם אנשים ברמה הגבוהה ביותר. הם משכילים ונבונים, ויש להם יכולת ניסוח גבוהה. מדוע שלא יכתבו בעצמם? הם הרי מכירים את עולם עריכת הדין בכלל, ואת תחום ההתמחות שלהם בפרט, באופן הטוב ביותר. כותבי תוכן שיווקי לעורכי דין יודעים כיצד לנצל את הידע של עורכי הדין כדי לעזור להם להוציא את הקופי הטוב ביותר, אבל המטלה שלהם איננה פשוט כל וכלל: הם צריכים לתרגם את המידע המשפטי לסיפורים שקהל הגולשים שאיננו בקיא בשפה המשפטית יבינו אותם, יזדהו, וישתכנעו מהם.

מה ההבדל בין כתיבה שיווקית לעורכי דין וכתיבה שיווקית בכלל?

כתיבה שיווקית לעורכי דין דומה לכתיבה שיווקית לארגוני B2B, משום שמשרדי עורכי דין גובים סכומים גבוהים מהלקוחות שלהם ברוב המקרים. הכתיבה למשרדים אלו הינה, מסיבה זו, שונה באופן עקרוני ופרקטי מכתיבה לעסק רגיל שפונה לצרכני קצה.

בעוד שכתיבת תוכן לעסקים שפונים לצרכנים מכוונת פעמים רבות לקהל יעד רחב, הכתיבה לעורכי דין מכוונת לאנשים מקבלי ההחלטות ורמי הדרג, אשר הם אלו שיקבלו את ההחלטה הסופית האם להעסיק משרד עורכי דין זה או אחר.

כותב התוכן השיווקי נדרש ליצור בידול התמחותי של משרד עורכי הדין, בידול שיבליט את המשרד על פני המתחרים שלו – ויגרום למקבלי ההחלטות לבחור בו.

כדי ליישם את העקרון הזה בכתיבה עצמה, אני דולה מאנשי המפתח במשרד עורכי הדין את התוכן הייחודי שהם יכולים ליצור בתחום המומחיות שלהם, ולאחר עריכה ושיפוץ של התוכן מפרסם אותו באופן הנכון.

בנוסף, אני משתמש במידע עדכני שזורם מהמשרד: תיקים שזכה בהם, תיקים גדולים שלקח חלק בהם, וכן תיקים מעניינים במיוחד, על מנת ליצור תוכן שיביא לקוחות.

האם לעורך דין מותר לפרסם בפייסבוק?

לפני שאתה מעסיק כותב תוכן שיווקי שמתמחה בעורכי דין, חשוב שתדע שהוא בקיא בכל חוקי הפרסום המותרים לעורכי דין.

  • לפי כללי האתיקה המקצועית של עורכי הדין, מותר לעורכי הדין לפרסם לפי כללים קפדניים ביותר, שכוללים פרסום באינטרנט. מותר לפרסם תמונות של עורך הדין, אך לא של הלקוחות או של העובדים שלו שאינם עורכי דין. לפרסומת באינטרנט אסור שיהיה מלל קולי, ובאתרים של עורכי הדין אסור שיהיו באנרים.
  • מבחינת פרסום בפייסבוק, ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין קבעה שהדף של עורך הדין יכול לכלול את כל הפרטים שמותרים לפרסום באינטרנט. הלשכה מזהירה שלא לשלב תוכן "המערב תוכן מקצועי ושאינו מקצועי העלול ליצור הטעיה, שידול אסור, פגיעה בכבוד המקצוע או הפרה אחרת של כללי האתיקה המקצועית".
  • בנוסף, לפי ועדת האתיקה אסור להציג דברי שבח עצמיים, דברים מטעים או דברים שיש בהם משום שידול. מותר לחלוק ידיעות משפטיות, גם אם עורך הדין לא לקח בהן חלק.
  • אם משרד עורכי הדין מפרסם בתשלום, הוא חייב לוודא שמעל הפרסומת מופיע בבירור כיתוב שמציין שמדובר בפרסום.

כללים אלו חשובים גם למי שאחראי על הכתיבה השיווקית של עורכי הדין, שכן לעתים הוא נדרש גם לפרסם את התוכן שכתב ברשתות החברתיות, ואף לנהל את עמוד הפייסבוק של הפירמה.

 

איפה אפשר לפרסם תוכן של כתיבה שיווקית עבור עורכי דין?

אני מציע פריסה רחבה של שירותי כתיבה שיווקית לעורכי הדין, שמאפשרת פרסום באפיקים שונים. להלן מגוון יעדים שאפשר לכתוב עבורם תוכן שיווקי איכותי.

  • אתר אינטרנט. כתיבה שיווקית לעורכי דין מתחילה באתר האינטרנט. בין אם מדובר על בניית תוכנית תוכן לאתר חדש או עריכה של תוכן קיים, הכותב השיווקי יכול לעשות את כל ההבדל ולהגדיל משמעותית את מאגר הלקוחות הקיים של משרד עורכי הדין.
  • בלוג משפטי. בלוג מאפשר למשרד עורכי הדין לשתף בידע שלו, בנסיון ובתשוקה שלו למקצוע. דרך בלוג עסקי אפשר ליצור אצל הלקוח את התדמית הנכונה והמיתוג הרצוי של המשרד.
  • פורומים משפטיים. הנוכחות בפורומים המשפטיים חשובה, וחשוב לך בתור עורך דין שתוכל לסמוך לתת לכותב השיווקי להתבטא עבור הפירמה שלך מבלי שיעשה טעויות.
  • עמוד פייסבוק וקבוצות פייסבוק. הרשת החברתית גועשת באנשים וארגונים שמחפשים עצות משפטיות. בשנים האחרונות הפוקוס של חברות עורכי הדין עבר מלהיות אקסקלוסיביים בגוגל לחלוקה כמעט שווה בין גוגל ופייסבוק.
  • דפי נחיתה. איך אפשר לסגור לקוח בעזרת מעט מאוד תוכן? פשוט מאוד – כל מילה צריכה להיות חשובה ואפקטיבית, והאפקט על הקורא צריך להיות משמעותי.
  • פרסום בגוגל. יצירת הכותרת ותאור המודעה הנכונים יעשו את ההבדל. גם כאן יש צורך לעמוד בתקנים המחמירים של הפרסום לעורכי הדין.
  • לינקדין. הרשת החברתית שכל אנשי ההייטק והאנשים הבכירים משתמשים בה מאפשרת לחברת עורכי הדין להשיג פרסום במקום שעדיין לא התגלה הפוטנציאל המכירתי שלו.
  • כתיבת פרופיל עורכי הדין. כשלקוח פוטנציאלי יגיע לאתר שלך, רוב הסיכויים שהעמוד שייגש אליו ראשון יהיה דף האודות. זהו העמוד החשוב ביותר עבור כל משרד עורכי דין. מכיוון שרצוי לפרט בעמוד זה על עורכי הדין בחברה, או לפחות על השותפים הבכירים, כדאי לקחת ברצינות תהומית את כתיבת הפרופילים האופטימליים שיתפרסמו שם.
  • ברושורים ופלאיירים. מתכננים לנכוח בכנס של עורכי דין? תנו לי לכתוב לכם פלאייר שיוסיף אנשים לרשימת הדיוואר שלכם ויעזור להביא עוד לקוחות למשרד.
  • כרטיסי ביקור. עורכי דין אוהבים כרטיסי ביקור. אני תמיד נזכר בסצנה האלמותית של אמריקן פסיכו כשאני חושב על כרטיסי ביקור של עורכי דין. יש מעט מאוד טקסט, אבל הוא חייב ליצור את הרושם הנכון.
  • מקרה בוחן. דרך נהדרת לתקשר עם הלקוחות שלך היא באמצעות סיפורים. מקרה הבוחן מאפשרים ליצור סיפור שיציג בפני הלקוח מה היתרון של לשכור משרד כמו שלך.

אני מקווה שעזרתי לך להבין טוב יותר על כתיבה שיווקית לעורכי דין. אשמח לבנות עבורך תוכנית תוכן מותאמת אישית שתצליח להשיג את המטרות השיווקיות של המשרד שלך.