כתיבה, עריכה ושיווק של פוסטים בפייסבוק.

האם אתה בעל עסק שלא מספיק לעדכן את דף הפייסבוק שלו? האם הפוסטים שלך לא זוכים ללייקים ושיתופים? שמי בן פינס ואני מציע לארגונים שירותים מקצועיים של כתיבה ופרסום של פוסטים לפייסבוק.

אם העמוד שלך מעלה אבק, וגולשים לא ממשיכים להצטרף אליו, צור איתי קשר. אנחנו נבנה תוכנית תוכן מסודרת ונתחיל בעבודה. אתה תקבל דיווח שוטף אודות הצלחת הפוסטים שהועלו, וכן מעקב סטטיסטי של שיפור בתנועה.

רוב בעלי העסק לא מבינים שאפשר להגדיל את העסק בלי ללכת מדלת לדלת, בלי לעשות טלפונים, נטוורקינג, להדפיס כרטיסי ביקור.

ב-2016 אפשר פשוט לפרסם פוסטים מוצלחים.

לא מאמינים? בטח! כי אתם רגילים לפוסטים האלו, פוסטים שרואים בקבוצות מקומיות שנקראות בשמות מוזרים כמו "עסקים מקדמים עסקים". חברי הקבוצות האלה מעלים באופן שוטף פוסטים פרסומיים נוראיים שלא זוכים אף לא ללייק בודד אחד.

פעם נכנסתי לאחת הקבוצות ועשיתי ניסוי – הלכתי אחורה ובדקתי איזה פוסט שם קיבל לייק. המשכתי עד שהגעתי חצי שנה אחורה ואז התייאשתי.

בעמוד זה אנסה "לשכנע" אתכם שהטקטיקות שאני משתמש בהן כדי לכתוב תוכן בפייסבוק אכן עובדות.

השיטות האלה יעזרו לכם להשיג יותר לייקים, לידים ובסופו של דבר מכירות. אז איך אני מצליח לכתוב תוכן שיווקי מוצלח לפייסבוק?

1. אני תמיד מוודא שמטרת הפוסט ברורה

פוסט מוצלח מצליח אם המטרה שלו מוגדרת באופן ברור. השלב הראשון שלי לאחר תחילת העבודה עם הלקוח היא להבין את המטרות העסקיות שלו, ולתרגם זאת לפעולת פרסום פשוטה באמצעות הפוסטים.

2. הפוסט שלי יזמין אינטראקציה

לא משנה מהי המטרה שנבחר, בכל פוסט שאפרסם אכוון למקסימום אינטראקציה עם הגולש. איך עושים את זה? הגברת האינטראקציה מחייבת קריאה ברורה לפעולה. משתמשים במלים כמו "צור איתי קשר עכשיו", "ספרו לי מה אתם חושבים בתגובות", "כנסו עכשיו כדי לקרוא עוד".  פוסטים שונים דורשים ניסוחים שונים, וזה גם תלוי בקהל היעד אליו אני מכוון.

אז איך בדיוק בונים את הנוסח הנכון לעידוד האינטראקציה?

בואו ניקח דוגמה של עסק למוצרי כתיבה.

אפשר לשאול שאלה. השאלה יכולה להיות רלבנטית למוצרים, למקצוע של הקהל ולסגנון החיים שלהם (בדוגמה שלנו: "מהו העט המועדף עליכם?", "עד כמה אתם תלויים ביומן הפגישות שלכם?" (בהנתן שהלקוחות של עסק למוצרי כתיבה הם בעיקר אנשים שעובדים במשרד או אנשים שמשתמשים בציוד משרדי), "מה הייתה היצירה האחרונה שלכם" (בהנתן שסגנון החיים שלהם הינו יצירתי).

שימוש במשפטי השלמה. כשמעלים לקיר משפטי השלמה זה מעודד את חברי הקבוצה או העמוד להגיב. למשל: "המוצר המשרדי שאני לא יכול לחיות בלעדיו הוא _____".

"תנו כותרת לתמונה". אפשר להעלות תמונה לעמוד הפייסבוק ולבקש מהגולשים להגיב עם כותרות מצחיקות לתמונה.

שאלה אמריקאית. אפשר להעלות 3 טיעונים או 3 תמונות (בקרוסלה) ולשאול מה הכי מדבר לחברי העמוד.

למשל: "לקוח הביא לך כרטיס ביקור ולך אין. מה תעשה? א. אסביר לו שאני לא מאמין בכרטיסי ביקור. ב. אגיד לו שהכרטיס החדש שלי בבית הדפוס. ג. אתנצל ואגיד לו שאשלח לו מייל עם פרטי ההתקשרות שלי."

3. בקיאות בחוקי פייסבוק והיצמדות אליהם חשובה לי.

האם ידעת שבפייסבוק לא אוהבים שעמודי פייסבוק מחייבים את הגולשים לעשות לייק או לשתף את העמוד? כדי לדעת לשווק תוכן בפייסבוק חייבים להתעדכן בהנחיות של פייסבוק, כדי למנוע מצב של עונשים או חסימות. במקום לדרוש, אפשר לעודד את הגולשים לשתף, וכך גם לגרום להם להרגיש שהם משתפים ביחד איתך ולא משתפים עבורך. האלגוריתם של פייסבוק נעשה יותר ויותר מתוחכם, והדרך הכי טובה להצליח בעבודה מולו היא קודם כל לעמוד בהנחיות שהוא מפרסם.

4. אני בוחר בקפידה את התמונה והלינק.

לא אכנס לפרטים של בניית או בחירת התמונה והלינק לפוסט. פייסבוק עכשיו גם עשו את זה יותר מורכב כי ישנן עוד אפשרויות כמו למשל העלאת מספר תמונות ותאורים לקרוסלה. אסתפק בלציין שאני משקיע הרבה מחשבה לא רק בניסוח הפוסט אלא גם בשאר האלמנטים שעולים לקיר.

5. אני מעלה פוסט קצר, ואטרקטיבי.

בפייסבוק, פחות זה יותר. פוסטים שכוללים הרבה טקסט שמכריח ללחוץ על "See More" מפסידים הרבה הקלקות, פשוט כי לאנשים אין סבלנות לקרוא. הניסוח התמציתי זה האמנות כאן, ליצור טקסט שלא יתפס מכירתי מדי. כמו כן חשוב שההבטחות שכותבים בפוסט אכן יתגשמו בעמוד הנחיתה אליו יגיע הגולש. אם נכתוב פוסט עם הכותרת: "אל לא תאמינו אילו עטים חדשים הגיעו לחנות", ולוחצים על הלינק ורואים עטים כדוריים רגילים, זה יפספס את המטרה ויגרום ללקוח תסכול וחוסר אמון במותג. בנוסף, לפייסבוק ישנן שיטות להעניק טכניקות כאלו למשוך הקלקות, כך שזו לא אסטרטגיה טובה לטווח ארוך.

מה שאני עושה במקום זאת זה מנסח בתמציתיות את הסיבה האמיתית בגללה הגולשים שיקליקו יהיו מרוצים מדף הנחיתה.

6. לא כל הפוסטים שלי הם קידומיים.

כדי לנהל כמו שצריך עמוד פייסבוק, צריך לגוון בסוג הפוסטים שמעלים. אפשר שחלק מהפוסטים אכן יכוונו לקידום העסק ולהשגת מכירות ולידים, אבל חשוב לשלב פוסטים אלו עם פוסטים אחרים שמטרתם לעניין את חברי העמוד.

כדי לעניין את אותם חברים, צריך להתאים את סוג הפוסט לקהל, בין אם אלו יהיו פוסטים שילמדו אותם, ישעשעו אותם או יחלקו מידע חדשותי מעניין. יצירת העניין יגביר את תחושת הקהילתיות של חברי העמוד.

יחס הפוסטים הפרסומיים לעומת הפוסטים הענייניים צריך להיות 30-70 לטובת הענייניים. זהו כלל אצבע כמובן אבל כדאי בכל מקרה לשמור על רוב לפוסטים אלו.

לסיכום, אין ספק כי כשכותב תוכן מקצועי ומיומן אחראי על כתיבת התוכן לפייסבוק, התוצאה נראית אחרת מאשר כשמנהל את העמוד אדם ללא נסיון. בעזרת פרסום הפוסטים הנכונים תוכל לחזק את הקשר שלך עם הגולשים והמתעניינים, ולהוכיח להם שאתה מנהל איתם דיאלוג ומבין את הצרכים שלהם.