כתיבת תוכן לדף נחיתה: איך בונים דף נחיתה שעובד?

אתה מרוצה מדף הנחיתה אליו אתה שולח את הגולשים שלך?

לפעמים אנחנו מתקשים לבצע סקירה מקיפה של דף הנחיתה, ולהבין מהם החלקים שיש לשפר בו.

אנחנו נכנסים לאנליטיקס, ולא מבינים למה הדף לא מייצר פניות.

הנה רשימה של סעיפי בדיקה לדף נחיתה שתוכל לבדוק אחד-אחד, ולוודא שהם במצב אופטימלי בדף הנחיתה שאתה הכנת.

אפשר להשתמש ברשימה זו גם על מנת לבנות דף נחיתה חדש.

תכנון נכון של תוכן דף הנחיתה

לפני שנעבור על החלקים הספציפיים שמרכיבים את דף הנחיתה, תחילה נבדוק שהדף תוכנן כמו שצריך מלכתחילה.

  1. קהל היעד. מי הלקוח הפוטנציאלי שדף הנחיתה פונה אליו? האם אתה פונה לאיש עסקים, לילדים, נשים? בחירת קהל היעד תשפיע על ניסוח הטקסט, על העיצוב ועל עוד אלמנטים בדף הנחיתה.
  2. ההצעה. מה אתה מציע לאנשים שמגיעים לדף? מה הערך של ההצעה?
  3. למה כדאי. פה תוכל לבדוק אם אתה מונה את הסיבות בגללן כדאי לגולשים לקחת את ההצעה שבדף.
  4. למה לא כדאי. נסה להבין למה אנשים נמנעים מלקבל את ההצעה שלך. האם הם מפחדים לשים כרטיס אשראי? לא סומכים עליך? לא מקבלים מספיק מידע? דרך נהדרת להגיע לתשובות לשאלת מדוע הדף לא מקנברט היא לשאול את אלו שכן פנו אם יש משהו שאיננו מובן להם או שמפריע להם באתר. זה לא פשוט לשאול דבר כזה – אבל אפשרי.
  5. קריאה לפעולה. החלט מהי הפעולה שהיית רוצה שהגולש יעשה: ירשם לניוזלטר, ישלח ליד, יתקשר, יקנה מוצר.

התייחסות לגולש

  1. פנייה ישירה. כשאתה מנסח את הטקסט בדף הנחיתה, ודא שאתה משתמש בביטויים שמתייחסים לגולש. השתמש במילה "אתה". אפשר לשלב משפטים כמו: "אתה בטח מתוסכל ממהירות האתר שלך". השימוש בפנייה לגולש יכולה לכלול התכווננות לשאיפות, פחדים, תסכולים ומשאלות של הגולש. כל מה שקשור לעולם הרגש של הגולש עובד טוב.
  2. כתיבה לעניין. שמור על העניין של הגולש בכך שתזקק את התוכן ותענה באופן ישיר וממוקד לשאלות של הגולש. במלים אחרות, דבר תכלס.
  3. שכנוע. פרט את הערך של ההצעה שלך – איך זה יעזור לגולש להיות מאושר יותר, בריא יותר או עשיר יותר?
  4. אסרטיביות. בדף נחיתה אין מקום לקופי מהסס. השפה צריכה להיות ברורה ומכוונת. תאר לגולש את הפעולה שהוא צריך לבצע כעת באופן שלא משתמע לשתי פנים.
  5. הזדהות. עזור לו לראות שאתה מבין את הצרכים שלו, ושאתה פה לעזור לו. למשל, באתר שמוכר דיאטה כלשהי: "גם אני הייתי במצב שלך לפני כמה שנים. אני מבין את הנטייה להתחיל דיאטה ולא להצליח להתמיד בה, ולכן יצרתי שיטה שמקלה מאוד בדיוק למי שמתקשה להתמיד".

שיפור של חלקי דף הנחיתה

כשמשפרים תוכן של דף נחיתה, חשוב לעבור על כל אלמנט בדף ולוודא שהוא בנוי באופן אופטימלי.

  1. כותרת. החלק החשוב ביותר בעמוד. פה צריכה להיות מוצגת ההצעה באופן שבו אם קוראים אך ורק את הכותרת מבינים מה דף הנחיתה מנסה למכור.
  2. כותרות משנה. אלו החלקים שנסרקים על ידי הגולש, ולכן גם הם צריכים להיות מפורטים, כמו הכותרת הראשית. כותרת משנה עם מילה אחת תעבוד פחות טוב.
  3. בולטס. הגולש לא יקדיש זמן רב לדף הנחיתה שלך, ושימוש בבולטס יאפשר לך להעביר לו כמות מידע רבה באופן קריא הרבה יותר מפיסקה.
  4. יתרונות. קשור כל מאפיין שאתה מפרט בדף הנחיתה עם היתרון לגולש, כך הוא ידע שההצעה שלך תדבר אליו.
  5. פירוט המוצר / השירות. כדאי לפרט את הפרטים החשובים של ההצעה, ולא לדבר באופן כללי. למשל עבור דף נחיתה לעסק שמציע שירותי קידום אתרים לא מומלץ להשתמש במשפט כמו: "שירות מדהים ומקצועי שעוזר להשיג את המטרות השיווקיות שלך", במקום זה אפשר להשתמש במשפט כמו: "הלקוחות שלנו רואים גידול של בין 20-40 אחוז בתנועה לאתר בתוך חודשיים מתחילת העבודה".
  6. המלצות וחוות דעת. האם כללת המלצות של לקוחות וארגונים בדף הנחיתה? אפשר לשלב גם המלצות מקולגות ומומחים בתחום.
  7. עובדות. "חברת X הגדילה את התנועה שלה ב-37 אחוז בתוך שלושה חודשים מתחילת העבודה איתנו".
  8. שפה. השתמש במלים וביטויים שמתחברים לגולש שלך. אם מדובר על בני נוער, תוכל "לעוף" על ביטויים שהם אוהבים. כדי להגיע לביטויים אלו אפשר למצוא את אחת הקהילות של קהל היעד בפייסבוק או בפורומים ולקרוא איך הם נוהגים להתבטא.
  9. טעויות כתיב. לא תאמינו כמה טעויות כתיב ובעיות בתחביר אפשר למצוא בדפי הנחיתה. טעויות אלו גורמים לגולש לא להאמין בהצעה שלך.

ניסוח הקריאה לפעולה ואלמנטים נוספים שמשפרים המרה

עבור על הכללים האלו לגבי הטקסט שיופיע בכפתור העמוד ובטקסט לידו.

  1. גוף ראשון. "אני רוצה להגיע לשיעור נסיון".
  2. גוף שלישי. "הצטרף עכשיו." "הזמן עכשיו."
  3. טיפול בהתנגדויות. הוסף טקסט שירגיע את הגולש ויגרום לו להרגיש בטוח כמו: "ההרשמה איננה דורשת מילוי פרטי אשראי". "הירשם עכשיו, זה לוקח דקה."
  4. מיקום הכפתור. הכפתור צריך להיות ממוקם נכון, כך שעיני הגולש יהיו מובלות אליו באופן טבעי וזורם לאחר שיקרא את הכותרת.
  5. עיצוב הכפתור. צור כפתור שנקרא אסתטי ומעוצב, ושגולשים יבינו שהוא כפתור.
  6. בולטות הכפתור. ודא שהכפתור שלך נראה לעין ובולט בעמוד.
  7. טופס. שמור על טופס פשוט ובעל מעט שדות כדי לא לתסכל את הגולש.
  8. חזרתיות. אפשר לחזור על הקריאה לפעולה מספר פעמים בדף הנחיתה, כדי שהגולש ידע בדיוק מה לעשות בכל שלב.
  9. כמות טקסט. עמודי נחיתה אמורים להכיל מעט טקסט, ביחס למשל למאמרים. נסה לבטא את מהות ההצעה שלך בצורה תמציתית ולא לעייף בפסקאות מתסכלות וארוכות.
  10. שפה פשוטה. השתמש בשפה פשוטה ולא במילים מפוצצות כדי לוודא שהגולש יבין אותך.
  11. מלים עודפות. הורד מלים עודפות כגון "למעשה", "בעצם", "אולי", "מאוד".
  12. תפריטים עודפים. הורד תפריט ניווט וקישורים חיצוניים, ויפנו את הגולש לעמודים אחרים וימנע מהם להמיר.

אלמנטים עיצוביים בדף הנחיתה

אם דף הנחיתה שלך היה חנות, כמו איזו חנות היית רוצה שהוא יהיה מעוצב? האם זו חנות הנחות כמו "מקס סטוק", שעמוסה במבצעים והצעות, או חנות בוטיק לבגדי יוקרה, שם כל פרט נבחר בקפידה, וכלל לא מעמיסים את הלקוח במבצעים.

  1. הדגשה. האם השתמשת באלמנטים עיצוביים כמו גודל הפונט, חללים לבנים וצבע כדי להדגיש את החלקים החשובים בדף הנחיתה?
  2. נוחות הקריאה. האם בחרת בפונטים גדולים ושורות קצרות, כדי להקל על הגולש לקרוא את הדף?
  3. פסקאות קצרות. אל תפחיד את הגולש עם פסקאות ענק. עדיף להשתמש במשפטים קצרים.
  4. תמונות. בחר תמונות שיתחברו לשאר הטקסט ויעזרו להבין את ההצעה, ולא סתם תמונות stock גנריות.
  5. חצים. השתמש בחצים כדי לכוון את הגולש לאן שאתה רוצה.
  6. צבעים. בחר מספר מוגבל של 2-3 צבעים שבהם תשתמש בדף הנחיתה.

נתתי לך כעת כמות יפה של סעיפים שתאפשר לך לבדוק אם דף הנחיתה שלך כתוב ובנוי כמו שצריך. אם תרצה עוד ייעוץ לגבי דף נחיתה ספציפי, אתה מוזמן לפנות אלי לייעוץ.