בניית אתר תדמית בוורדפרס

האם העסק שלכם עדיין עובד ללא אתר? האם אתם משתמשים באתר שנראה מיושן?

ב-2016 אין דבר יותר קל מלבנות אתר תדמית, ובמדריך זה אני אסביר לכם בדיוק כל מה שאתם צריכים לדעת כדי לבנות לא סתם אתר תדמית, אלא אתר שיבנה לכם תדמית חיובית בעיני הלקוח.

אבל קודם כל, בואו נבין מה זה אומר.

מהו אתר תדמית?

רוב האנשים, גם בוני אתרים ואנשים שעובדים בתחום האינטרנט, לא מבינים מהו אתר תדמית, ומה ההבדל בינו לבין אתרים אחרים. ההבדל העיקרי הוא במטרה של האתר.

כדי להסביר לכם בפשטות, אציין כמה סוגים של אתרים:

חנות וירטואלית: מטרתה של החנות למכור מוצרים אונליין.

בלוג ואתרי חדשות: מטרתם לספק לגולש מידע מעודכן בנושא מסויים.

רשתות חברתיות: מטרתם לעודד אינטראקציה של הגולשים.

אתר תדמית: מטרתו דומה למטרה של סרטון תדמית, לפרט אודות העסק ושירותיו או מוצריו וליצור רושם חיובי אצל הגולש.

מה יוביל אתכם לאורך בניית אתר התדמית?

לפני שאגש למדריך המעשי של איך לבנות אתר תדמית, אני רוצה להדגיש נקודה חשובה, והיא שמה שצריך להוביל אתכם הוא שבכל דפי אתר התדמית שתבנו תצטרכו לעסוק כמעט לגמרי בעסק שתציגו ובמוצריו. מכיוון שמטרתו של אתר התדמית לייצר לקוחות פוטנציאליים, התוכן באתר מסוג זה חייב להיות סופר שיווקי וסופר מושקע, כדי שהמותג שאתם מפרסמים לא יתפס כחובבני. גם העיצוב צריך להיראות מקצועי ומודרני, ואפשר להשיג עיצובים אלו בקלות בעזרת וורדפרס.

עכשיו כשסיימנו עם ההסברים, אפשר לעבור למדריך עצמו, שיסביר לכם שלב-אחר-שלב איך לבנות אתר תדמית מוצלח בוורדפרס.

שלב #1 – קביעת מטרת האתר

כדי להבין איזו תמה נבחר, ואילו תכנים נבנה באתר, אנחנו חייבים לתכנן מראש את מטרת האתר.

אתר תדמית הרבה יותר קל לבנות מחנות למשל, כי מדובר באתר פשוט שכולל כמה עמודים בודדים או לכל היותר כמה עשרות עמודים בלבד. ברוב האתרים התדמיתיים ישנם מספר עמודים משותפים: עמוד אודות שמתאר את החברה, עמוד צור קשר, דף בית, פורטפוליו או עמוד שירותים, גלריה ולעתים גם בלוג.

דווקא בגלל מספר העמודים המצומצם, חשוב לקבוע מטרה ברורה לאתר ולכל עמוד, כדי לוודא שנוכל לאמוד ולמדוד אם האתר מצליח להביא לנו את התוצאה שייחלנו לה.

אילו מטרות אפשר לקבוע לאתר תדמית? הנה כמה רעיונות:

1. לגרום ל-X גולשים לצפות עד הסוף בסרטון התדמית שנציב בדף הבית.

2. להצליח להביא X לידים ביום של גולשים שמתעניינים בשירותי העסק.

3. להביא הרשמות לניוזלטר של העסק.

לפי המטרות שנבחר לאתר, כך נבנה את ההירככיה של הדפים בתוך האתר ואת העיצוב של כל דף.

מהרגע שנקבעה המטרה, אפשר בקלות לתכנן את המסלול האידיאלי של הגולש באתר. אילו עמודים נרצה שיצפה לפני שיפנה אלינו? אתר תדמית טוב מוביל את הגולש במסע שעוזר לו להכיר את העסק.

 

שלב #2 – בחירת התמה והתאמתה לאתר התדמית

בעבר בעלי עסקים היו פונים לחברות פרסום, אנשי מיתוג, מעצבים, מתכנתים. עד שהיה יוצא אתר תדמית נורמלי היתה עוברת שנה, היה עולה מאה אלף ש"ח והאתר בסופו של דבר היה עם מערכת פרימיטיבית ולא דינאמית.

היום, למזלנו, המצב השתנה, הודות לוורדפרס. ישנן תבניות מוכנות שמתאימות לאתרי תדמית, שאפשר לרכוש אותם בגרושים או אפילו להשיג בחינם, ולהתאים אותן לחזון של אתר התדמית שרציתם.

הנה 3 דוגמאות לתמות של אתרי תדמית מעולים:

  1. ריבר
  2. X – איקס
  3. zerif
  4. Avada
  5. Bostan

בשלב זה בו נעבוד על התמה ונתאים אותה לצרכינו גם נשלב את הלוגו של העסק בעיצוב.

שלב #3 – עבדו על העמודים

אי אפשר לבסס אתר תדמית שמצליח ליצור את הרושם הנכון שיש לו רק עמוד בית. פה נכלול את הדפים שיהיו באתר:

דף שירותים או מוצרים

אזור חדשותי או בלוג

דף צור קשר

עמוד אודות

 

הנה כמה טיפים לגבי בניית התוכן לעמודים אלו:

העבירו את המסר הברור ביותר אודות הפעילות של העסק שלכם. זקקו את המסר שיעבור לגולש אודות מה בדיוק אתם עושים, כדי שמי שיקרא את התוכן יבין את זה בתוך כמה שניות מהרגע שנחת בדף הבית. לעתים בעלי אתרים בונים עשרות דפים באתר, ובסופו של דבר מבלבלים את קהל היעד שלהם. מספר מצומצם ואיכותי של דפים יעזור ליצור אתר תדמית יעיל יותר.

אל תסמכו שהגולשים שלכם ימצאו את העמוד של צור קשר. אתרים יעילים מעוצבים כך שכפתורי הקריאה לפעולה נמצאים בהישג העכבר בכל עת. כדאי להציג כפתורים אלו במקומות בהם ישנה סבירות שהגולש ירצה לפנות אליכם.

המנעו מתמונות גנריות. כשגולש רואה את אותה התמונה של נציג השירות שמופיעה בעוד אלפי אתרים, הוא מרגיש מרומה. תמיד שאפו לשלב תמונות מקוריות, והשקיעו יותר זמן כדי לאתר את התמונה שתבלוט ותיצור את אפקט ה-"וואו" אצל הלקוח.

אופציה אף טובה יותר – שלבו תמונות אמיתיות של הצוות שלכם בעסק. זה לוקח טיפה יותר השקעה אבל לגמרי מחזיר אותה בתוך זמן קצר.

 

שלב #3 – בדקו שהאתר אכן אפקטיבי

עכשיו כשהאתר גמור ומוכן לפעולה, אל תסמכו על הטעם שלכם כדי להיות בטוחים שהוא טוב. הפרוייקטים הכי טובים הם פרוייקטים שבהם בוצעו עוד ועוד עבודות שיפור ושיפוץ, עד שהגיעו לתוצאה הסופית הטובה ביותר. חישבו על האייפון הראשון מול אייפון 6S – הבדל תהומי. שיפור זה היה אפשרי כי אפל הקשיבו לצרכנים שלהם ולתחרות וכל הזמן הוסיפו שיפורים למוצר.

אז איך עושים טסטים כשרק האתר מושק? יש כמה שיטות:

  1. להעלות את האתר לאתרי מומחי עיצוב / שיווק בפייסבוק. תתפלאו כמה בעלי מקצוע מוכנים לעזור, בחינם. ישנן קבוצות בפייסבוק שם אפשר להעלות את האתר שלכם ולקבל פידבק מבעלי מקצוע מתחום השיווק / העיצוב או בניית האתרים.
  2. לשלוח את האתר ללקוחות קיימים ולבקש פידבק. הלקוחות הפוטנציאליים שלכם דומים מאוד כנראה ללקוחות הקיימים, ולכן הפידבק שתקבלו מהלקוחות הקיימים הוא חשוב והכרחי. שלחו להם מייל ובקשו את עזרתם ועצתם לגבי האתר החדש. הם יעריכו את העובדה שביקשתם מהם עזרה.
  3. להעלות פרסום באדוורדס. בעזרת קמפיין ראשוני בתקציב נמוך באדוורדס אפשר לבדוק כמה גרסאות של עמודים, ולראות נתונים רלבנטיים של גולשים כמו זמן השהייה שלהם בכל עמוד, מספר העמודים הנצפים וה-bounce rate.

שלב #4 – ניהול אתר

אני צריך להסביר לכל כך הרבה בעלי עסקים אודות הנושא הזה של ניהול אתרים, אני לא מבין איך הנושא עדיין לא חדר לתודעה.

הבעיה היא שבעל העסק עושה את הטעות מספר 1: הוא חושב שכדי להצליח בשיווק באינטרנט צריך לבנות אתר, וזהו.

למעשה, יש צורך בתחזוקה בלתי פוסקת של האתר, הוספת תכנים, מענה למגיבים, ביצוע תיקונים ועוד אינספור פעולות יומיומיות ותקופתיות שמישהו צריך לעשות. אם לא יעשו את זה – האתר פשוט יהיה כמו רכב גרוטאה שעומד בפינה ומעלה אבק.

 

רוב בעלי העסקים עובדים קשה, ועסוקים מדי לעשות את העדכונים האלה. גם אתר תדמית חייב תחזוקה שוטפת כדי שיצליח. בדיוק לשם כך ישנו תפקיד שתופס תאוצה בשנים האחרונות – מנהל אתר, שאחראי גם על הוספת תכנים חדשים וגם על ביצוע תחזוקה שוטפת ו-SEO לאתר.

סיכום

הבנו שמצד אחד לבנות אתר תדמית זה הרבה יותר קל מבעבר, וגם העלות הרבה יותר מזערית. לעומת זאת, התחזוקה הרבה יותר מסובכת, משום שצפו ועלו מיליוני אתרים חדשים והתחרות יותר קשה כיום. אני מקווה שעזרתי לכם להבין איך לבנות אתר תדמית מצליח לעסק שלכם. אם תרצו לדעת עוד משהו, הרגישו חופשיים לשאול אותי בתגובות.