איך להפוך להיות טיפוס סופר-פרודוקטיבי בעבודה

שתי הנחות מוצא לפוסט הזה:

ההנחה הראשונה היא שקיימים בחוץ, בעולם, אנשים סופר-פרודוקטיביים.

טיפוסים כמו בן הורוביץ, מיליארדר יהודי-אמריקאי איש עסקים, יזם וסופר, המחבר של ׳The hard thing about hard things׳, ספר מצויין. המייסד את קרן ההון סיכון אנדרסין הורוביץ (יחד עם מארק אנדרסין), שהיא מהגדולות ביותר בעמק הסיליקון.

ההנחה השנייה היא שרובנו לא כאלה. רובנו בקושי שורדים את מלאי המטלות שמפילים עלינו מלמעלה. גם אם רובנו מדי פעם פרודוקטיביים, זה לא מתמשך חודשים, שנים, קריירה שלמה.

אפילו סטינג, אחרי קריירה שלמה שנמשכה 20 שנה פוריות להפליא, נתקע. יש לו טד טוק על זה שכדאי לראות.

מה הבעיה, בתכלס?

לפני שנמנה 7 או 77 טיפים, למה בכלל זה קורה? למה אנחנו לא פרודוקטיביים?

האם זה בגלל בלבול?

אם היינו יצרני סכינים בעת העתיקה, קמים בבוקר כל יום וכל יום משייפים סכינים, האם היינו יותר פרודוקטיביים?

יתכן מאוד שכן.

אנחנו עובדים בסביבה דינמית משתנה. מופצצים מטלות, הסחות דעת, מטרות ושאר מסיחים.

לחלקנו הקטן, אחוזון פצפון באוכלוסיה, זה עוזר. זה גורם להם לשנס מותניים ולהכנס ברבאק במטלות השונות, לסנן בקלות ובגאונות את השטויות מהחשוב ולסיים מטלה אחרי מטלה של משימות שעושות שינוי ממשי בעולם.

רובנו לא ככה, אוקיי?

רובנו מתמודדים עם שטף העומס כמו אייל בלילה שניצב בכביש מול זוג פנסים. הוא קופא, ומחכה שידרסו אותו.

אם הגענו לנקודת הקפאון הזו, מאוחר מדי. game over. את השינוי צריך ליישם זמן נכבד לפני המצב שהמוח קופא, כי כשהמוח קופא קשה לאתחל אותו מחדש. הוא כמו מאקבוק שמתעדכן.

למי מבינכם שיש מאקבוק אתם מבינים למה אני מתכוון.

מה עוזר לצאת מהקבעון ומהקפאון?

בגדול – סדר.

אם נצליח ליצור סדר מחודש במיינד שלנו, אז נוכל לחזור לעבודה פרודוקטיבית.

נצליח לשרטט מסלול, נדע לאן אנחנו הולכים, מה הכיוון. בנוסף, נדע מה הצעד הבא שלנו.

הטיפ הראשון – השאלה: ״האם יש לי סדר בראש״

זה נשמע מטומטם, אבל אם יש טיפ שהייתי ממליץ לקחת מהמאמר המוטרף הזה, זה זה.

אפשר לסמוך על המיינד שלנו, הוא יודע מתי הוא מבולגן. יותר נכון – הוא מרגיש את זה.

כמו אינטואיציה.

לכן, כל יום, או כל שעה… בהתאם ללוז שלכם, תעצרו ותשאלו את עצמכם: האם יש לכם סדר בראש כרגע?

אם התשובה היא לא, תעשו סדר בראש. אם התשובה כן – תתחילו לעבוד!

זה נשמע די בנאלי למען האמת להתמקד במשימות החשובות ביותר. והאמת, זה אכן בנאלי.

אני לא חושב שיש מישהו ששואף להיות פרודוקטיבי, שמתחיל את היום במשימות הכי פחות חשובות.

הבעיה היא לא במיקוד במשימות החשובות, הבעיה היא ברשימת המשימות.

האם אתם בטוחים שיש לכם את רשימת המשימות האולטימטיבית?

איך הכנתם אותה?

האם חלק מהרשימה הן משימות מהרבעון הקודם?

האם לחלק מהמשימות יש ריח קל של עובש?

עברו על הרשימה, במידת האפשר העבירו את הביצוע שלהן לעובדים אחרים, ואז חישבו על 10 משימות יותר טובות שיצליחו להביא אתכם קרוב יותר למטרה.

שלא תבינו לא נכון, אם אתם עוברים על רשימת המשימות ומוצאים משימות שיזיזו את המחט – תתחילו לעבוד עליהן במיידי. לרובנו, רשימת המשימות כוללת הרבה מאוד רשומות שמעלות אבק.

טיפ 4 – עבודה מעמיקה

יש ימים כאלה. מגיעים למשרד, ומתחילים לטפל בכל עשרות המשימות שעומדות לנגד עיננו. מדי פעם לוקחים הפסקה לנשום, מקבלים עוד משימה מבוס או מעמית, וממשיכים לדהור קדימה. שיטת העבודה הזו של להעיף משימות לא מאפשרת עבודה מעמיקה.

עבודה מעמיקה כוללת מחקר, כוללת תשאול, כוללת דיון. היא לא לירות באוטומט, היא לדעת לכוון.

אל תתבאסו אם לא יוצא לכם לאחרונה לשבת ולעבוד לעומק על משימות. זו בעיה רווחת. כדי לפתור את זה, התחילו עם משבצת אחת יחידה, שבה אתם מקדישים שעתיים שלמים על משימה אחת חשובה. תכננו את המשימה מראש. שוב, אל תתבאסו אם השעתיים לא יניבו עבודה מדהימה או אפילו מעמיקה. תפרגנו לעצמכם שאכן הצלחתם לעבוד בצורה מעמיקה, בלי שיפריעו לכם, בלי לבדוק פייסבוק.

טיפ 5 – עבודת צוות

טיפ חשוב כדי להיות פרודוקטיביים, פשוט לעבוד עם עוד אנשים. עבודה בזוג הרבה פעמים מפרה. תחשבו כמה כותבים בזוגות יש. סיינפלד ולארי דייויד, האחים כהן, האחים וושבסקי.

לא כולם עובדים טוב ביחד, אבל הרבה מאיתנו כן.

פנו לעמית או לעובד שלכם, בקשו ממנו להקדיש שעה כדי לעבוד על פרוייקט משותף.

אל תשכחו לתת קרדיט בסוף הפרוייקט.