100 דרכים להשיג קישורים נכנסים לאתר

העבודה של כותב שיווקי כמוני לא מסתיימת בכתיבת המאמר. למעשה, יש לי כמה לקוחות שאני מנהל עבורם את האתר, ובתוך כך צריך לדאוג גם לקדם את האתר שלהם.

אחת השיטות היעילות ביותר לקדם עמוד ספציפי או אתר שלם היא להשיג עבורו קישורים נכנסים מאתרים אחרים. גוגל בחשבון שלו אם לקדם לך את האתר בתוצאות החיפוש, שם לב לכמות הקישורים הנכנסת שלך. זהו אחד הפקטורים המשמעותיים ביותר בקידום אתרים, גם כיום ב-2016.

יתכן שבניתם אתר חדש, ואתם רוצים להתחיל לתת לו כוח ולהשיג עבורו קישורים נכנסים. איך עושים את זה? יש שיטות יותר יעילות ופחות יעילות. הנה 100 רעיונות להשיג קישורים, בתוספת לחוות דעת על כל שיטה אם שווה להשקיע בה לטעמי.

1. קישורים פנימיים. למרות שאנחנו מדברים במאמר זה על קישורים נכנסים מאתרים אחרים, חשוב לי לציין דווקא תחום שאנשים מזניחים, והוא בהחלט יכול לעזור לכם בקידום אתר חדש. אם יש לכם עמוד באתר שחשוב לכם שיתקדם, אל תשכחו לקשר אליו מהתפריטים באתר, וכן מדף הבית. זה הקישור הכי קל שתוכלו לבנות, כי זה לגמרי בשליטתכם, ולכן חבל שכל כך הרבה בעלי אתרים משקיעים זמן רב בלמצוא קישורים נכנסים ושוכחים לקשר בעצמם מתוך האתר שלהם. כתבתם פוסט חדש השבוע? אולי תוכלו ליצור קישור שרלבנטי לתוכן שיקשר לפוסט שכתבתם שבוע שעבר. קישור כזה יכול גם לעודד את הגולשים לשהות יותר זמן באתר שלכם.

פייסבוק

2. קישורים מפרופיל הפייסבוק שלכם. יש לכם חברים בפייסבוק שישמחו לעזור לכם וישתפו את התוכן. שימו את הקישור בוול שלכם, בתוספת תמונה מזמינה, ובקשו מהחברים לשתף אותו.

3. קישורים מקבוצות פייסבוק ומעמודי פייסבוק. הוסיפו קישור מקבוצות רלבנטיות בפייסבוק, או מעמודי פייסבוק הקרובים לתחום של האתר שלכם. איך עושים את זה מבלי לעשות ספאם? אם למשל אתם מקדמים עסק של ייעוץ מס, בנו מדריך מפורט בנושא של למשל איך להשיג החזרי מס בסוף השנה, כנסו לקבוצה רלבנטית של יועצי מס, ובקשו מהם חוות דעת על תוכן העמוד. כך תוכלו להשיג קישור וגם תקבלו עצה לגבי שיפור של התוכן.

4. קישור חוזר מעמוד האתר בפייסבוק.

5. צרו קשר עם מומחי תעשייה, בקשו מהם חוות דעת על מאמר שכתבתם, ובו זמנית בקשו מהם לשתף אותו.

שיתופי פעולה עם אתרים מתחרים / משיקים

6. פוסט אורח.

7. חפשו דפי קישורים.

8. שליחת התוכן לאתרי חדשות

9. שלחו מייל לרשימת הניוזלטר שלכם.

אתרי user generated content ואינדקסים

10. הוסיפו קישור לפורומים.

11. אתר סלונה.

12. אתר קפה דה מרקר.

13. אתרי מאמרים.

14. אתר headstart.

15. מצאו מי מקשר למתחרים שלכם בעזרת כלי מחקר.

16. הוסיפו את האתר לאינדקסים. צריך להזהר עם זה כי יש כל מיני כלים אינטרנטיים שמגישים לכם את האתר לאינדקסים. בשנים האחרונות גוגל עלה על שיטת הספאם הזו והוא עלול להעניש אתכם על קישורים מסוג זה.

17. קישור מפינטרסט.

18. קישור מפליקר.

19. קישור מיוטיוב.

20. קישור מלינקדין

משאבים שיש לכם

21. בנו אתר תומך.

22. בנו בלוג תומך בגוגל או וורדפרס מבלי לשלם על דומיין.

23. הוציאו מאתר אחר שיש לכם.

גוגל

24. קישור חוזר מגוגל פלוס.

25. צרו Google My Business

שינויים באתר שלכם

26. הוסיפו כפתורי שיתוף באתר שלכם. כשאתם מוסיפים כפתורי שיתוף לפוסטים שלכם אתם מאפשרים לאנשים לשתף את העמוד בפייסבוק וכך לזכות אתכם בעוד אזכור בפייסבוק.

27. בקשו מהקוראים באתר שלכם בסוף כל מאמר לשתף את המאמר עם חבריהם. אפשר לעשות טקסט גנרי שאוטומטית יתווסף לסוף כל פוסט דרך הקוד. לניל פטל יש עוד שיטה, הוא מוסיף בעצמו תגובה בסוף כל מאמר. גם אתם יכולים לעשות זאת. משהו בסגנון: "אה, שכחתי לבקש מכם לשתף את הפוסט בפייסבוק שלכם."

28. הוספת RSS לאתר. פיד של RSS יכול לעזור לחשיפה של האתר, למרות שלמען האמת אני לא כל כך נוטה להשתמש בו.

29. צרו ניוזלטר איכותי. אם תהיה לכם קוראים קבועה של הניוזלטר שלכם, אנשים אלו יטו יותר לשתף את המאמרים שלכם עם אנשים אחרים וכך יגדילו את הסיכוי שתשיגו לינקים.

30. צרו תוכנית שותפים. אפשר ליצור בקלות תוכנית שותפים פשוטה, וכך כל מי שינסה למכור את אחד המוצרים או השירותים שלכם יוסיף לכם לינק.

31. שפרו את מערכת הניווט באתר שלכם. יתכן שחלק מהניווט שלכם מסורבל, וכדי להגיע לעמוד שאתם רוצים לקדם צריך לעבור הרבה קליקים. בעיה נוספת שיכולה להיות היא שהניווט מתבצע בתפריטים נגללים שגוגל מתקשה לסרוק. אם תפתרו את הבעיות האלו תגדילו את הסיכוי לקבל קישור.

32. כתובות ידידותיות. הדיפולט בוורדפרס הוא כתובת ידידותית בעברית. למרות זאת כתובת זו מקשה על גולשים לשתף את  הקישור, משום שהכתובת ארוכה. אפשר לעבור לכתובת ידידותית באנגלית, וכך אנשים יוכלו לשתף את הקישור ביתר קלות.

33. שימוש בRel Canonical. כשאתם משתמשים בתגית זו אתם בעצם יוצרים עמוד אחד שמקבל את כל הכוח מגוגל, במקום שהכוח יתפצל בין עמודים עם פרמטרים שונים.

34. בצעו בדיקת קישורים נכנסת לאתר.

יצירת כלים או תוכנות

35. טיפ לחברות בניית אתר. אם אתם בתחום של בניית אתר, שימו קישור בחזרה מכל העמודים של האתרים שאתם בונים ללקוחות. זה די מקובל לשים קישור לחברת בניית האתר.

36. צרו כלי שאפשר להטמיע. אם אתם יוצרים כלי אינטרנטי שאנשים מטמיעים באתר שלהם אפשר לשים בו קישור.

תוכן שעוזר להשיג קישורים

37. פרסמו פוסטים שאנשים יאהבו, בעיקר רשימות. כמו למשל: "7 מאכלים שיאריכו לכם את החיים". אנשים מאוד אוהבים לשתף מאמרי רשימות.

38. כיתבו על בעלי אתרים בתחום שלכם. אם תכתבו על מובילי התחום שלכם, ותשלחו להם אחר כך מייל שכתבתם עליהם, יתכן שזה יחמיא להם לאגו והם יחליטו לשתף את המאמר שלכם בבלוג שלהם.

39. צרו ופרסמו אינפוגרפיקות. מחקרים מצאו שאנשים משתפים הרבה יותר אינפוגרפיקות מאשר תוכן רגיל.

40. פרסמו מדריכים. אנשים אוהבים ללמוד איך לעשות משהו. מאמרי מדריכים נוטים לקבל קישורים נכנסים.

41. פרסמו מאמרים שערורייתיים. "תלמידי ישיבה לא צריכים להתגייס". נסו לחשוב על הכותרת השערורייתית ביותר בתחום שלכם שתוביל תגובה ואולי גם לינק בחזרה.

42. עקבו אחר חדשות מחו"ל. אם תהיו הראשונים לפרסם בעברית מאמר שכרגע פורסם באנגלית, יתכן שאתרי חדשות אחרים יצטטו אתכם ויקשרו אליכם.

43. בצעו ראיונות עם מומחי תעשייה. רוב הסיכויים שלמומחי התעשייה יש אתר מרכזי שאתם צריכים להשיג ממנו קישור. השקיעו את הזמן לראיין אותם ותראו איך הקישורים מגיעים.

44. כתבו מאמר "הפרכת אמונות". מאמרים מסוג זה גם מקבלים פרסום. למשל: "עוד מיתוס שהופרך: הירח המלא לא גורם ליותר בעיות פסיכולוגיות".

45. פרסמו דף שאלות ותשובות.

46. פרסמו פוסט אודות אירוע או חג מתקרב.

47. צרו הסכם עם בלוגרים אחרים לגבי כתיבת תגובות. אתם תגיבו על הפוסטים שלהם והם יגיבו לשלכם.

48. ענו על שאלות באתרים כמו סטיפס.

49. הציעו לבנות אתר התחלתי לאנשים בחינם. אם הם ימשיכו לפתח את האתר שבניתם להם אז הקישור שתוציאו משם יהיה בעל ערך.

50. הוסיפו את עצמכם לאינדקסים בתשלום כמו דפי זהב או 144.

51. פרסמו קופונים.

52. ארחו אירוע לקהילת התחום שלכם.

53. השאירו ביקורות עם הקישור אליכם באתרים.

54. כתבו חוות דעת וטסטמוניאלס לאתרים אחרים.

55. צרו תחרויות באתר.

56. צרו אירוע של כנס לתחום שלכם.

57. פנו לתוצאות בגוגל. חפשו בגוגל את ביטוי החיפוש שתרצו להופיע עבורו, ופנו לכל 10 התוצאות הראשונות בבקשה יצירתית להשיג לינקים.

58. הגיבו בבלוגים. למרות שקישורים אלו הם בדרך כלל nofollow זה עדיין יכול לעזור.

59. צרו פרופילים באתרים. אפשר להוציא קישורים מדף הפרופיל.

60. קנו דומיינים ישנים. אפשר לבדוק אם הדומיין ישן בעזרת אתר archive.org, ולבדוק בעזרת כלי אם יש לו קישורים נכנסים.

61. השיגו ראיון בטלוויזיה או בעיתונים.

62. השתמשו באתרים כמו אאוטבריין או טאבולה.

63. צרו ebook.

64. התחילו פודקסט.

65. צרו תמות לוורדפרס בעברית.

66. צרו פלאגינים לוורדפרס. לא מסובך ללמוד איך ליצור פלאגין. אפשר ללמוד זאת דרך שירות כמו Treehouse.

67. פרסמו מצגת. אפשר דרך כלי כמו slideshare.

68. פרסמו סיפורי הצלחה ומקרי בוחן. שוב פעם, מקרי בוחן הם סוג תוכן שאנשים אוהבים לשתף.

69. צרו וובינר. אנשים מתים על זה, וכך תוכלו לשמור איתם על קשר ובעתיד לבקש קישור.

70. צרו משהו גרפי. אם אתם מעצבים גרפייים תוכלו ליצור אייקון, טיפוגרפיה, תמה או כל דבר שצריך לעצב. תוכלו לבקש קרדיט מכל מי שהשתמש במוצר הגרפי.

71. שימו תמונות יפות. תוכלו לבקש קרדיט עם קישור.

בקשת לינק מאתרים

72. התחילו גוגל אלרט עבור מילת החיפוש של שם המותג שלכם. כך תוכלו לגלות אם ישנם אתרים המזכירים את המותג שלכם מבלי לתת לכם לינק, ואז תבקשו מהם לינק.

73. מצאו מי העתיק לכם את התוכן בעזרת הכלי של קופיסקייפ. במקום לאיים בתביעה, בקשו מבעל האתר המעתיק לשלוח לכם קישורים.

74. מצאו קישורים שבורים באתר שלכם, שעדיין מקבלים קישורים. מעמודים אלו תוכלו לעשות הפניית 301 או לבקש מבעל האתר לשנות את הלינק.

75. מצאו קישור שבור באתר, ובנו באתר שלכם פוסט עם תוכן שיחליף את הקישור השבור. כעת פנו לבעל האתר והודיעו לו שיש לו קישור שבור ושהוא יכול לקשר לפוסט שהכנתם במקום.

עוד דרכים

76. השיגו קישורים לאתרים שמקשרים אליכם. קישורים אלו יעזרו לקישור אליכם לקבל כוח. אפשר לגלות מי מקשר אליכם דרך webmaster tools.

77. התחילו עצומה באתר. אם העצומה תהיה בתחום רלבנטי ולמען מטרה שאנשים יתחברו אליה, יתכן שהיא תביא לקישורים.

78. מדיות גרפיות. אם אתם מפרסמים על שלטי חוצות, בעיתונים, שימו כתובת ידידותית וזכירה של האתר שלכם כדי שאנשים יזכרו אותה ואולי בעתיד יקשרו אליה.

79. פרסמו פרסים. אנשים מאוד אוהבים פרסים. הצע פרס, תחרות או מבצע מיוחד באתר שלך.

80. פרסמו מודעות. יש אתרים כמו יד2 שמאפשרים לפרסם מודעות עם קישור יוצא.

81. הפכו למומחי ויקיפדיה. למרות שויקיפדיה זה לא מקום שאפשר להשיג ממנו קישור בקלות, אפשר בעבודה מרובה ותכנונים מפורטים להשיג קישור משם, כי ויקיפדיה כן מאפשרת לעורכים שלה להוסיף קישורים יוצאים לאתרים שאינם מסחריים.

82. השיגו קישור מאתר שאתם עובדים בו. אם אתם שכירים בארגון כלשהו, למשל באוניברסיטה, יתכן שתוכלו להשתמש בקשרים שלכם כדי להשיג קישור מהאתר.

83. שכרו או שתפו פעולה עם מומחה בתחום. אם למשל אתם כותבים אתר על התקפי לב, צרו קשר עם הקרדיולוג הטוב בארץ ושכנעו אותו, בדרך זו או אחרת, לכתוב באתר שלכם.

84. קנו קישורים. זוהי טכניקה בעייתית כי גוגל פרסמו שהם מתנגדים לאופן זה של השגת קישורים.

85. פרסמו תוכן איכותי. אם תצליחו לפרסם תוכן איכותי באופן עקבי תוכלו לבנות את עצמכם כמומחים בתחום. אנשים נוטים לקשר באופן טבעי למי שהם תופסים כמומחי תעשייה.

86. צרו אינדקס משלכם. הרי יש לכם ידע בתחום שלכם. צרו אינדקס איכותי ויתכן שבעלי העסקים המופיעים באינדקס יקשרו אליכם.

87. העבירו הרצאות בפני קהלים גדולים. אם תרצו ל-300 איש, למישהו מהם בטוח יהיה אתר או בלוג. אם ההרצאה תהיה מספיק משכנעת, יתכן שהם יקשרו אליכם בחזרה.

88. שכרו חברת יחסי ציבור. לחברות אלו יש קשרים עם המדיה והם יכולים למשל להשיג לכם קישור מאתר חדשות כלשהו.

89. שכרו שירותים של חברת SEO. לחברות אלו יש לעתים משאבים ונסיון שמאפשרים להם להשיג קישורים בהרבה יותר קלות משאתם תוכלו.

90. פרסמו תוכן מטורף וארוך. תוכן שאנשים אחרים לא ייטו לייצר. כמו למשל 100 דרכים להשיג קישורים נכנסים…

91. פרסמו מפת אתר XML.

92. פרסמו מפת אתר HTML. עוד מקום שאנשים שוכחים להוציא ממנו לינק פנימי.

93. שיחות טלפון. צלצלו לכל מי שאתם מכירים שיש לו אתר ובקשו ממנו להוציא אתר. עברו על כל ספר הטלפונים שלכם מצדי.

94. לינקים מ10 התוצאות הראשונות עבור ביטוי החיפוש. עברו על 10 דפי התוצאות הראשונות עבור הביטוי שאתם רוצים להתקדם עליו ומצאו אתר שיסכים לקשר אליכם.

95. כתבו תגובה בפייסבוק שמכילה את הקישור אליכם. תגובות בפייסבוק פחות נמחקות על ידי בעלי הקבוצה או העמוד מאשר פוסטים.

96. שלחו מייל למקדמי אתרים והציעו החלפת קישורים. אין ספק שזו השיטה העתיקה ביותר והבזויה ביותר להחלפת קישורים, אבל היא גם אפשרית אם עושים אותה כמו שצריך.

97. הציגו באתרי דרושים ופרילנסרים כמו XPLACE תיק עבודות עם קישור אליכם. מי יודע, אולי זה יביא גם עבודה.

98. צרו מאמר בלינקדין ושלחו משם קישור. לינקדאין מאפשרת גם לפרסם מאמרים ברשת החברתית שלהם.

99. כתבו מאמר בחינם לאתרים בתמורה לקישור בתוך המאמר. הרבה בעלי אתרים מחפשים תוכן כדי להוסיף לאתר שלהם ולהפוך את האתר לחי. פנו לאנשים שאתם יודעים שיש להם אתרים ונסו את מזלכם.

100. שכרו שירותים מומחה ניהול וקידום אתרים. יש לי קצת נסיון בתחום אז אתם יותר ממוזמנים לפחות אלי.