איך לפתוח בלוג

התהליך של פתיחת בלוג הוא טכני, די פשוט. בוא נאמר שזו לא הסיבה שאנשים לא בונים בלוגים מצליחים.

הקושי הוא לכתוב. יום אחר יום אחר יום. כמה מאיתנו יכולים להתמיד בהרגל הזה, אפילו 30 יום ברציפות? במקום זאת, אנחנו נסחפים באינספור מטלות שונות ששוטפות את היומיום שלנו.

אנחנו חושבים שיש נוסחת פלא. שאם רק יגידו לנו איך לעשות מחקר מילות מפתח, ונתמיד, אז הבלוג יכתוב את עצמו.

אז מה צריך כדי להצליח לבנות בלוג שבאופן עקבי מספק תוכן איכותי לקוראים?

אפשר לקחת קונספטים מהספר של ג׳ים קולינג, Good to Great, ולהחיל אותם על אמנות הבלוגינג. למה כדאי לקחת מהספר הזה תובנות? קולינס בחן את החברות המצליחות ביותר בשנים האחרונות, חברות שעברו ממצב של חברות טובות למצב של חברות מצויינות, והשווה אותן לחברות שנשארו טובות, או שעברו להיות מצויינות לתקופה קצרה ואז נכשלו. הוא מצא 11 חברות שעמדו בסטנדרטים שהציב: גידול מהיר פי 3 לפחות מהסטנדרט בשוק למשל 15 שנה.

אז מהן התובנות של קולינס, ואיך אפשר להחיל אותן על כתיבת בלוג?

קולינס החל את מחקרו עם 1,435 חברות שונות, ובחן אותן על פני תקופה של 40 שנה. מה ייחד את 11 החברות שתויגו כחברות מצויינות, והאם זה יכול ללמד אותנו משהו?

עבור קולינס, וזו נקודה שהוא חוזר עליה לאורך כל הספר, זה מתחיל ונגמר במשמעת.

Discipline.

אנשים ממושמעים, חשיבה ממושמעת, פעולה ממושמעת. זה נשמע קצת כמו התחלה של מניפסט פשיסטי כלשהו, אבל זה פחות אפוקליפטי מזה.

אנשים ממושמעים: קולינס מתחיל את התהליך של בניית חברה בבחירת האנשים המתאימים. אם אנחנו מדברים על כתיבת בלוג, חשוב שנוודא שאנחנו אכן מתאימים למלאכת הכתיבה, ואם אנחנו כותבים עם אחרים, שהם האנשים המתאימים לכתוב איתנו.

חשיבה ממושמעת: בשונה ממנהיגים שמונעים על ידי אגו, קולינס שם חשיבות מרובה בלהתמודד עם המציאות כשהיא טופחת לנו על הפנים. לא להאמין באמונות שלנו באופן עיוור.

בעולם הכתיבה, אנחנו חייבים להיות עם היד על הדופק. לנסות לבנות תוכן שאנשים יתחברו אליו. זה דורש הקשבה והתאמה בלתי פוסקים לתוכן.

פעולה ממושמעת: הפעולות שאנחנו נוקטים צריכים להיות מאוד מכוונני מטרה. אסור לנו להתפזר, ואנחנו צריכים, כדברי קולינס, לנהל רשימת משימות של מה לא לעשות ולא רק רשימה של משימות לעשות.