מה הטעויות שרוב אנשי השיווק עושים עם קונטנט מרקטינג?

קונטנט מרקטינג… זו המילה באנגלית. בעברית זה נשמע מוזר. שיווק תוכן. תוכן שיווקי. לא.

אני מתעסק בקונטנט מרקטינג מאז 2006. אשכרה. לא יאומן. תנו לי שנייה להרהר כמה אני זקן, וכמה אני פאקינג מתעסק עם כמות מילים וכל השיט הזה שאנשי SEO ואנשי תוכן חושבים עליהם.

עכשיו לענייננו. רוב החברות שעוסקות ביצירת תוכן שיווקי, לא משנה אם מדובר בחברת SaaS או בפרילנסר קטן, עושות טעויות בנושא הזה. למה? הנה התהליך שמוביל אנשי מקצוע, לא משנה כמה הם חכמים, לעשות טעויות בתחום התוכן:

הכל מתחיל בעסק כלשהו. יצרן של כדורי טניס. אותו בעל עסק לייצור כדורי טניס שוכר ״מנהל״ שיווק צעיר. מנהל השיווק נכנס לגוגל, וכותב: ״איך אני יכול להשיג טונות לידים בלי להשקיע המון בפיפיסי״. הסיבה היא שאין ליצרן כסף לפיפיסי.

מנהל השיווק מגיע ל-״שם של ספר כלשהו על קונטנט או מרקטינג״ שמדבר על איך קונטנט מרקטינג פותר הכל. הספר גם נותן תאור הכי בסיסי של מה זה, איך עושים מחקר מילות מפתח.

אותו מנהל שיווק מתחיל במלאכה, מכין אקסל עם כל מילות המפתח בתחום ויוצר בסיסטמתיות תוכן ״איכותי״, ממש כמו מפעל.

זה לא עובד.

למה?

כי קונטנט מרקטינג זה שם מטעה. השם צריך להיות בניית קהל. רק בניית קהל מביאה תוצאות לאורך זמן. בניית קהל זה מה שסלבריטאים אובססיביים לגביו, מה שאינפלואנסרים, פוליטיקאים, סופרים, ערוצי טלוויזיה ומערכות עיתון. זה בכלל לא פשוט ולא טכני.

כדי לבנות קהל צריך לדעת מה עושים.