כתיבת תוכן לחנות אינטרנטית

אתה מקבל את כל התוכן שלך לחנות מהספקים שלך, ולא נראה לך שיש צורך בהוצאה נוספת לכתיבה על כל מוצר.

לצערי, הנתונים אומרים אחרת. כיום כל חנות אינטרנטית חייבת להשקיע בתוכן איכותי שנכתב על ידי כותב תוכן מיומן, אחרת היא לא תצליח מעל ומעבר למתחרים שלה.

הגולשים כיום הם לא פראיירים, הם מחפשים לדעת בדיוק מה הם קונים. תאורים יבשים של מוצרים שמסופקים על ידי היבואן או היצרן כבר לא עושים את העבודה. אם אתה לא תספק את המידע שהצרכן ידרוש, הוא יחפש את המוצר בחנות אינטרנטית אחרת.

בנוסף, כתיבת תוכן לחנות לא מסתכמת אך ורק בתאורי המוצרים. ישנם עוד חלקים שונים, למשל עמוד מדיניות הפרטיות, תקנונים משפטיים, עמוד האודות של החנות ודף הבית, שחשובים לא פחות.

חשוב עוד לציין שבכתיבה עצמה עבור חנות ספציפית יש צורך להתחשב בגורמים שחשיבותן עלתה בשנתיים האחרונות, כמו למשל לוקליזציית התוכן לפי מיקום גיאורגפי של סניפי החנות, שיבוץ מפות, יצירת בלוגים נלווים ועוד.

בין אם מדובר על חנויות ענק ומרקטפלייס (אתרי השוואת מוצרים ושירותים כמו airbnb), או אם מדובר על חנות קטנה שמוכרת דבש, כל מי שמאפשר לצרכנים לקנות אצלו באתר לא יכול להרשות לעצמו תוכן סוג ב'.

התאמת כתיבת תוכן לחנות שלך

כשאני כותב עבור חנות, אני מנצל את כל הידע שלי אודות בניית אסטרטגיית תוכן, קידום אתרים, כתיבה שיווקית וחשיבה מקורית כדי לבנות תוכן מקורי שיצליח לקדם את החנות. אחד המודלים שלי לחיקוי הוא החנות האינטרנטית האמריקאית Vat19, שהצליחו על ידי בניית קונספט תוכני הומוריסטי סביב כל המוצרים שלהם. החנות מוכרת גאדג'טים שונים מכל הסוגים, ומצליחה ליצור חוויה ייחודית עבור הגולש משום שכל מוצר שלה מוצג באופן מושקע, וגם מתואר באופן הומוריסטי ומשעשע.

אני עוזר ליצור את הרושם הנכון, כפי שהוא נבנה ביחד עם הלקוח, על מנת להגיע ולהשפיע על קהל המטרה. אתה מוזמן ליצור איתי קשר עוד היום כדי לשמוע עוד על השירות שאני מציע ולהבין איך זה יכול להתאים למטרות העסקיות שלך. השירות שלי כולל מתן פתרון מותאם אישית של כתיבת תוכן לחנות ווירטואלית מכל סוג שהיא, לשוק הישראלי והעולמי גם כן.

עם כל העדכונים שאנו רואים לאחרונה מגוגל, לעולם לא היה זמן טוב יותר להשקיע בתוכן עבור חנות. התוכן נבנה באופן שהוא משפיע על המכירות, לא משנה אם הוא נכתב לדף מוצר, דף קטגוריה או בלוג באתר. בנוסף, אני מנסה לעשות אינטגרציה לתוכן כך שאם עולה מוצר מסקרן חדש הוא יעלה גם בתור פוסט בבלוג שיקדם אותו. עוד נתון שאני שם עליו את הדגש הוא יצירת אינטראקציה עם הגולש דרך התוכן, כדי שהוא יבלה כמה שיותר זמן באתר וירצה לחזור ולפנות לבעל העסק.

מה כולל שירות כתיבת התוכן?

כתיבת תאור קטגוריה: בכל חנות אינטרנטית ישנה חשיבות עצומה לבחינת המבנה הקטגוריאלי של המוצרים. יש לכך חשיבות בשימושיות לגולש וכן בויזואליות של האתר. הכתיבה כוללת שירות של כתיבת תיאורי מק"טים.

אסביר בכך שאתן דוגמה רעה לשימושיות בקטגוריות. החשיבות לשימושיות היא ברורה. אם אני מוכר למשל ארנק כתום מבד, שנמצא תחת הקטגוריה של "כתום", תחת הקטגוריה של "ארנקי בד", תחת קטגוריה של "ארנקים", תחת הקטגוריה של "מתנות לגבר", ברור שזוהי היררכיה שגויה שתפגע גם בקידום האתר וגם בנוחות הגולש.

ועכשיו בוא נעבור לדוגמה רעה לויזואליות של הקטגוריות. אם יש לי קטגוריה "ארנקים", וקטגוריה נוספת תחת אותה קטגורית אב שנקראת "סירים ומחבתות מנירוסטה שאיננה מתקלפת", הקטגוריות ייצרו עיצוב ויזואלי בעייתי באתר. יש צורך ליצור אחידות בקטגוריות הן על ידי ההגיון והן על פי אורך האותיות.

כשאני בונה קטגוריות בצורה נכונה, אני דואג שהמבנה יהיה קל לניווט, שהוא יהיה אינטואיטיבי ושיתן ערך לגולש. התאורים בעמודי הקטגוריה גם עוזרים לי להשיג את המטרה של נהירות לגולש, ויכולים לעזור גם בקידום האתר והשגת עוד תנועה לעמודי המוצרים. התוכן שאני בונה הוא בנוי נכון מבחינת קידום האתרים, וגם מניע את הגולשים להמשיך ולנווט באתר.

כותרות עמודי מוצר, תאורי מוצר ומאפיינים נוספים: ישנה בעיה חמורה שעדיין לא דיברנו עליה שנוגעת לשימוש בתאורים שהיצרן מספק לכם. תאורים אלו מופיעים בכל החנויות שמחזיקות במוצר, ולכן מהוות תוכן כפול שפוגע משמעותית בקידום האתר. אני מספק תוכן ייחודי, אפילו ברמת הכותרת של המוצר, וכמובן גם בתאור המוצר ובמאפיינים שלו, ובוחן את התוכן שכתבתי על ידי כלי בדיקת תוכן כפול, כדי לוודא שהתוצאה יצאה אכן ייחודית וחד פעמית. כך תוכל לוודא שהחנות שלך תופיע מעל המתחרים, ותתן לגולש מידע שלא ימצא במקום אחר.

כתיבת בלוג למוצר: הרבה בעלי אתרים רואים בבלוגים של מוצרים ושל החנות אך ורק כלי להשגת טראפיק. זה נכון שאפשר לקדם אתר בעזרת הבלוג, אבל יש מטרה הרבה יותר חשובה לטעמי. הבלוג מחזק את הקשר עם הגולש ומגביר את תחושת האמון של הקונה בחנות שלך. אני עוזר לך לפתח בלוג, החל מרמת הקונספט ועד כתיבת הפוסטים עצמם, שיציג בפני הלקוחות הפוטנציאלים שלך את המוצרים החדשים באופן הטוב ביותר. תתפלא לשמוע שאפילו את הנתונים היבשים אפשר להציג באופן שימשוך יותר קניות. אשמח להדגים בפניך למה אני מתכוון, אבל במאמר זה לא ארחיב על כך.

כתיבת תסריט וידאו עבור מוצר: אני חייב לשוב ולהזכיר את הדוגמה שהזכרתי קודם, של Vat19. מה שהם עשו, זה לבנות וידאו מושקע קומי סביב כל מוצר. כיום כל חנות שמכבדת את עצמה מפרסמת סרטון וידאו, או כזה שהיא הפיקה או של היצרן, ובכך מספקת לגולש חוויה הרבה יותר טובה מסתם לקרוא טקסט. וידאו מגדיל את הסיכוי שהגולשים יקנו ב64-85% אחוז. בקיסמטריקס הם מפרטים כמה דוגמאות נחמדות שמראות את החשיבות של פרסום וידאו בעמודי מוצר.

התסריט שאכתוב עבור המוצרים שלך יכלול בניית קונספט, יצירת התוכן ומבנה הסרטון ובחירת הסגנון, בהתבסס על המוצרים שתבחר. התסריט ידגיש את החוזקות החשובות ביותר של המוצר, ואת היתרונות ברכישתו בחנות שלך.

כתיבת מדריכי צעד-אחר-צעד: ישנם חנויות ואתרים רבים שהגדילו מכירות בעזרת הוספת מדריכים לשימוש במוצרים. כך הגולש יכול להכיר ברמה הרבה יותר גבוהה את המוצר המדובר ואף להתנסות בו לתקופת נסיון. דוגמה לאתר כזה הוא טימטריהאוס, שמאפשר לרכוש מנוי חודשי ולהנות ממדריכים שמסבירים לו כיצד לתכנת. אני בונה מדריכי קנייה שנועדו להסביר ללקוחות בדיוק איך עובד השירות או המוצר, ולקבל החלטה מושכלת בנוגע לרכישה. זוהי דרך נהדרת ליצור עניין במוצרים שאתה מוכר, ושהגולש לא מכיר.

ישנם עוד שירותים שאני מספק שכדאי לציין אך שלא ארחיב עליהם:

  • כתיבת ניוזלטר לחברי מועדון הלקוחות
  • כתיבה של מבצעים, הנחות ואירועים מיוחדים
  • עמוד שאלות ותשובות
  • מדיניות החלפות והחזרות
  • מדיניות משלוחים

מקווה שעזרתי לך להבין קצת יותר על החשיבות של כתיבת תוכן לחנויות. אשמח לענות על עוד שאלות בתגובות.