7 דרכים להחיות רשימת ניוזלטר רדומה

האם גם אתם ניסיתם להחיות פעם רשימת אימיילים מתה?

אני ניסיתי, וזה לא היה פשוט לבחור דרך פעולה.

מה שקרה הוא שהיה לי עסק צדדי. בניתי את כל מערכת הניוזלטר לעסק ודאגתי שאנשים יתחילו להירשם. זה היה לפני בערך 3 שנים.

מאז המשכתי להתעסק בעיסוק המרכזי שלי, ובינתיים רשימת המיילים תפחה ותפחה, מבלי שאשלח להם ולו מייל אחד.

אני בטוח שאני לא היחידי שזה קרה לו.

החודש חשבתי על כך שחבל שלא אשתמש ברשימה הזו, והתחלתי לתור אחר פתרונות אפשריים.

אם גם לכם ישנה רשימת ניוזלטר כזו, הנה כמה נקודות שיעזרו לכם להחיות רשימה שלא שלחתם לה אימייל זמן רב.

1. הגדירו מראש כמה תוכן תוכלו להתחיל לייצר

אחת האופציות היא לשלוח למשתמשים מייל הרשמה מחודשת, בה אתם קוראים למנויים להירשם אצלכם מחדש.

כדי שהם אכן ירשמו אתם צריכים להציע להם משהו אטרקטיבי. רוב הסיכויים שגם אם הם פעם היו מעוניינים בתוכן שלכם, ונרשמו לניוזלטר, מכיוון שלא שלחתם להם כלום למשך מספר חודשים הם לא ימהרו להירשם מחדש לרשימה.

אחת ההבטחות שאתם יכולים להציע היא שמהיום תתחילו לשלוח להם תוכן איכותי בתחום שעניין אותם מלכתחילה.

לשם כך אתם צריכים שני דברים:

  • לוודא שאכן יש לכם זמן בעתיד הקרוב לפרסם את התוכן שאתם מבטיחים למנויים. זה יהיה מאוד לא מקצועי אם הם ירשמו שוב ולא יקבלו מכם אימייל פעם נוספת.
  • לפני שאתם יוצאים בכזו הבטחה להמשך שליחת תוכן, אל תשכחו לכלול באימייל את המאמר הראשון בסידרה, ולאשר למנויים שאכן מדובר בתוכן מעניין שימשוך אותם להירשם.

אם אתם מתכננים, לעומת זאת, לשלוח מייל רק אחת לתקופה, נאמר פעם בחודש, אז הייתי ממליץ לוותר על הטיזר הזה ולבחור דרך אחרת להחיות את הרשימה.

2. עזבו אתכם מלהכין אימייל, פשוט הוסיפו אותם ל-Facebook Custom Audience

אם הזנחתם עד כה את הרשימה, אולי יש לכך סיבה. אולי זו רשימה שלא נועדה שישלחו אליה אימיילים.

יכול להיות שעדיין אין לכם זמן לכתוב מייל תקופתי לרשימה.

אם זה המקרה, לפייסבוק יש פתרון פשוט. מייצאים את רשימת המיילים, ומעלים אותה לפייסבוק תחת Custom Audience.

רוב הסיכויים שהאימיילים ברשימה הם מאוד רלבנטיים לעסק שלך, כי הם הביעו התעניינות בעבר. למה שלא תבנו מודעה בפייסבוק שתופיע אך ורק לאנשים הללו?

3. לשלוח להם מתנה

יתכן שהאנשים ברשימה יופתעו ואפילו יתעצבנו על כך שפתאום, אאוט אוף דה בלו, אתם החלטתם לשלוח להם שוב אימייל.

כדי לרכך את המכה ולהגביר את הסיכוי שיגיבו למייל, כדאי לשקול לשלוח להם מתנה.

מובן שאני לא מדבר על מתנה בסגנון קופסה כזו עם סרט, שמשקשקים ביום ההולדת ומנחשים מה קיבלתם, אלא על מתנה שאתם יכולים לספק בעלות נמוכה יחסית עבורכם.

זה יכול להיות שיחת ייעוץ בחינם, סדרה של אימיילים (על כך בהמשך), פגישה ייעוץ (שלמעשה תהווה פגישת מכירה), או תוכן שכבר ייצרתם שתארזו אותו מחדש בתור מתנה.

זה מאוד תלוי באיזה תחום העסק שלכם, אבל כמעט בכל עסק אפשר ליצור מתנה מהסוג הזה שמציעים ללקוחות. כשגולשים שומעים שהם מקבלים משהו בחינם או במתנה, הם פעמים רבות להוטים לשמוע מה זה.

אפשר לקחת את זה צעד אחד קדימה ולהציע מתנה אמיתית, שתוצע בהגרלה שתערך בין מנויי הרשימה. מה שחשוב במקרה זה הוא אכן לבצע את ההגרלה ולפרסם את התוצאות ואת הזוכה.

אפשרות נוספת מלבד מתנה היא לשלוח להם מבצע מיוחד – שקיים אך ורק למנויי הרשימה. כדאי לתכנן מראש את המבצע ולבנות מבצע שאכן משתלם לך כבעל עסק אבל עדיין אטרקטיבי מספיק ללקוח כדי להקליק על הלינק.

4. לבקש מהם לעדכן פרטים אישיים

לריק מאורקל יש דרך פשוטה להשיג תגובה ממנויים – לשאול אותם אם פרטי האימייל שלהם מעודכנים. ככה הם לא מרגישים שמנסים למכור להם משהו, והם יכולים להוסיף עוד פרטים כמו קישור לפרופיל הפייסבוק שלהם.

5. להודיע להם על משהו חדש אתה מציע

 

חידשת את עמוד הפייסבוק? התווסף לך סניף בקריות? כל דבר חדש בעסק שלך יכול להוות הזדמנות לעדכן את רשימת המנויים ואולי אף לרתום אותם לעזרתך. תוכל למשל לשאול אותם מה דעתם על הלוגו החדש, או לבקש מהם לשתף אודות המבצע החדש שיצאת איתו. אם יש לך בעסק אירוע כלשהו – הרצאה שאתה מעביר בכנס, יריד שבו אתה נמצא או דוכן שאתה מקים לחג – כל אלו מהווים הזדמנות נהדרת להציע למנויים לתקשר איתך.

6. לשלוח להם אימייל בחג או במועד מיוחד

סייבר מאנדיי, חגי ישראל, הסילבסטר. לאורך השנה ישנן המון חגים ואירועים שאפשר לנצל אותם על מנת לשלוח אימייל שיווקי לרשימה הלא פעילה.

חשוב לייחד את האימייל הזה ולהתאים אותו מבחינת העיצוב והתוכן למאורע המדובר.

אחת הסיבות לשלוח אימייל כזה במועד מיוחד הוא שבזמנים אלו אנשים מצפים לקבל אימיילים, ואכן סביר להניח שהם מקבלים הרבה מיילים מחברות שונות, ולכן הדבר יראה להם יותר טבעי שגם אתה החלטת לשלוח מייל בתקופה זו. המועד מהווה מעין תירוץ לשלוח את המייל.

7. לבקש פידבק מהגולש

זוהי דרך כנה ופשוטה להשיג אינטראקציה מהלקוח.

אפשר לשתף אותו בכך שלא היית פנוי לכתוב לרשימה, ושאתה מתכנן להתחיל לשלוח עדכונים תכופים ואתה מעוניין לדעת באיזה אספקט בתחום ההתמחות של העסק שלך הם יהיו מעוניינים לקבל מידע.

לבנות את האימייל נכון

חשוב לציין עובדה חשובה – מאוד קשה להחיות רשימה מתה. כדאי שתצפה לכך שהרבה מהמנויים יבקשו להסיר את עצמם מהרשימה.

למרות עובדה קשה זו, יש עדיין כמה דברים שאפשר לעשות מלבד מחיקה של הרשימה.

  • כדי שלא תחשב ספאמר, אתה יכול לייצא את רשימת המייל, ולייבא אותה לחשבון אימייל אחר, שיהיה תחת ג'ימייל כלשהו עם שם שדומה לשם העסק שלך. על הטיפ הזה קראתי ב-Webmarketingtoday.
  • כמו כן חשוב לבנות טייטל מפוצץ למייל. לניל פטל יש מדריך מפורט איך לעשות את זה.
  • אל תשכחו לכלול קריאה לפעולה באימייל. מכיוון שיתכן שזהו המייל היחידי שתשלחו לרשימה, אל תפחדו להיות ישירים ולהציע את השירות שלכם באותו המייל.
  • לפני שאתם כותבים את המייל הראשון, תכננו את המייל הבא שתכתבו, או אפילו את סדרת המיילים. בכל אופן תנסו להמנע מכך שזה יהיה המייל היחידי שנשלח לרשימה. אם מתכננים מספר מיילים אפשר לבנות הדרגתיות ממייל למייל. במייל הראשון להעלות את הסקרנות שלהם, במייל השני לרמוז על המוצר ובשלישי להציע להם הנחה מיוחדת עליו.

האם יש לכם שיטות להחיות רשימות מיילינג ליסט ישנות? אשמח לשמוע בתגובות.