כתיבת עמוד אודות: ללמוד מ-5 עמודי האודות הטובים בישראל

אם אתה כמוני, כשאתה מגיע לאתר חדש שאתה לא מכיר אתה פונה די מהר לעמוד ה-"אודות", וכך מברר אודות האתר ומי שהקים אותו.

זוהי פעולה טבעית ביותר, שגולשים רבים נוקטים בה. למרות העובדה הזו ישנם בעלי אתרים רבים שממאנים להשקיע בדף האודות שלהם.

תחשוב על זה, דף האודות הוא למעשה העמוד היחידי שלך באתר שמסכם לגולש מי אתה, מה אתה עושה, ומה מייחד את העסק שלך.

פעם חברות לא השקיעו בדפי אודות, ולא הייתה מודעות לחשיבות של דפים אלו. היום המצב השתנה, וחברות משקיעות משאבים רבים כדי לבנות דף אודות מושקע. הנה כמה דוגמאות לעמודי אודות שמצליחים להעביר את המסר באופנים שונים מאוד.

1. וייזי – המתומצת והטקסטואלי

ישראלים אוהבים תכל'ס, להגיע לשורה התחתונה ומהר, ובלי יותר מדי התייפיפויות.

האתר של וייזי מדגים באופן נהדר איך לבנות דף אודות עם מעט טקסט, מעט גרפיקות, אבל שמצליח להעביר את המסר של העסק וייחודו.

אם ננסה לנתח את התוכן שלהם בדף האודות, נגיע לתבנית כזו:

  • הסבר על השם, המותג, הסלוגן והלוגו.
  • הצגה קצרה של העסק.
  • הצגת הייחודיות והבידול של העסק.
  • תאור קצר אודות תהליך העבודה.

מה שאני אוהב בדף האודות של ווייזי הוא שהוא כן, ישיר ולעניין. הוא לא מנסה למכור עם תאורי הצלחות מפוצצים והבטחות מטורפות. הוא מתאר בצורה מאוד צנועה על העסק, ומרחיב על דברים שהגולש כבר מכיר על העסק – איך בחרו את הלוגו למשל. כשמסיימים לקרוא את העמוד מרגישים כאילו מכירים את בעלי האתר טוב יותר.

למי זה מתאים: האמת היא שרוב האתרים בישראל בוחרים בסגנון הזה. זה סוג של דיפולט לעמודי אודות, אבל הביצוע של וייזי מוצלח ביותר.

איך ליישם באתר שלך: לפעמים כשבאים לכתוב דף אודות לא יודעים איפה להתחיל, ונוטים לכתוב תאורים כלליים ומשעממים. חברת שיווק באינטרנט למשל יכולה בקלות לגלוש לתאורים כמו "הצלחנו לקדם עשרות לקוחות בתחומים תחרותיים", או "יש לנו מספר פרוייקטים מצליחים בארץ ובחו"ל". כשהגולש קורא את זה הוא מדלג על משפטים כאלו כי בשבילו זה תוכן נבוב  שנכתב רק כדי לנסות למכור. כדי להמנע מטעות זו אפשר לעשות מה שוייזי עשו ולסכם כמה נקודות חשובות אמיתיות שיעבירו את הסיפור האישי של העסק:

  • איך נבחר הלוגו שלך? (או הסלוגן, השם וכו')
  • איך נראה יום עבודה בחברה שלך?
  • מה מבדל את הפעילות שלך מחברות אחרות?

תזכור שהמטרה שלך היא שכשהגולש יסיים לקרוא הוא יכיר אותך טוב יותר, ידע מי אתה. אפשר להשתמש בכל מידע על העסק שלך כדי להסביר לגולש על הייחודיות שלך. למה הסדנאות שלך אורכות שעתיים בעוד שאצל המתחרים הסדנאות אורכות רק שעה וחצי, למה חשוב לך לסיים את העבודה בתוך 48 שעות בלבד וכו'. קח את הדרך הייחודית שלך על פיה בנית את העסק והסבר אותה.

2. לירון מור – המפורט (והארוך)

דף האודות של לירון מור הוא די ייחודי בנוף של ישראל. נראה שהוא שואב את ההשראה מדפי אודות מחו"ל. המסר הכללי שעולה מהדף: בשונה מישראלים שנוטים לכתוב כמה שורות טקסט וזהו, מור משקיעה בתוכן. זה מסתדר גם עם העובדה שהיא מתמחה בוידאו, שלוקח בדרך כלל הרבה יותר זמן להפיק מתוכן רגיל.

אם ננתח את מבנה התבנית של מור:

א. הצגה ארוכה של איך היא הגיעה לתחום השיווק בוידאו (276 מילה!).

ב. תאור של ההתפתחות שלה מאז החלה בשיווק בוידאו.

ג. לינקים לפרוייקטים שלה.

ד. ציטוט.

מור לקחה סיכון והניחה כנראה שמי שהגיע לאתר שלה מוכן להשקיע את הזמן ולקרוא את כל הסיפור עליה.

למי זה מתאים: סוג כזה של דף אודות מתאים למי שהגולשים שמגיעים אליו הם סוג של "מעריצים".

איך ליישם באתר שלך: אם יש לך סיפור מעניין, תוכל לפרק אותו למספר שלבים כפי שעשתה מור. היא בנתה את התוכן כמו סיפור טוב. יש חלק של הקדמה: "מי אני", לפני השינוי: "הוידאו נכנס לחיי", מה קרה מאז השינוי: "מהפכת הוידאו בישראל ובעולם" ומה קורה היום. אם אתם מתחברים לסוג זה של כתיבה נראטיבית כדאי לכם לקרוא את המאמר על 8 השלבים על פיהם בנויים רוב הסיפורים.

3. גיקטיים – האישי

למרות שמדובר באתר חדשותי, דף האודות של גיקטיים מתמקד דווקא בעובדים שלו. לאחר תאור קצר על פעילות הבלוג, הוא מפרט באופן ברור על המייסדים, העורך ושאר דמויות המפתח, ובכך עוזר לנו להכיר את האנשים מאחורי הבלוג.

למי זה מתאים: אם יש לך עסק, שמה שהופך אותו לנפלא הוא צוות העובדים, אז כדאי להשתמש בזה ולתאר בפירוט עליהם. הייתי מוסיף שבשונה מגיקטיים, כדאי להוסיף גם תמונות של אנשי המפתח, כמו שעשו באתר של הסטארט אפ דיינמיק יילד.

איך ליישם באתר שלך: כדי לבנות דף אודות עם תאורים על העובדים, חשוב להיעזר בעובדים עצמם ולבקש מהם לכתוב על עצמם תאור. אפשר לעשות זאת בישיבה, על מנת שהתוצאה הסופית של מה שהם כותבים יתאים. חשוב שכולם יכתבו באותו הסגנון, כדי שהתוצאה הסופית תהיה עקבית והגיונית.

4. כתית – המינימלי

מתי אכלתם לאחרונה במסעדת יוקרה? ארוחה במסעדת כתית תעלה לכם לא פחות מ-437 ₪ לאדם. אז איך גורמים למבקרי האתר לבחור במסעדה הזו, למרות המחיר הגבוה?

אתר המסעדה של מאיר אדוני היא דומה מאוד לבישול שלו: תמציתי ואיכותי. זה מתבטא באופן מושלם בדף האודות שלו.

קודם כל הם משתמשים בתמונות איכותיות שמציגות את האוכל כאילו היה יצירת אמנות של דאלי.

התאור של המסעדה מופיע בשני משפטים קצרים: "כתית הוקמה ב2002 והפכה למוסד קולינרי מהר מאד לאחר פתיחתה. עד היום, כתית נחשבת למובילת היצירתיות הוירטואוזית הקולינרית בתל אביב וזוכה לתשואות בארץ ובעולם.“

לאחר מכן, מופיעות 4 ביקורות מהללות ממבקרי מסעדות.

האתר של מסעדת כתית מצליח להעביר את החוויה שצפויה לסועדים בעזרת המינימליזם שלו. כשאתה משוטט באתר אתה מרגיש כאילו אתה במסעדת יוקרה, כל מילה נבחרה בקפידה.

למי זה מתאים: אם יש לך עסק ויזואלי, כמו למשל עסק של צלם מקצועי, השימוש בתמונות בדף האודות הוא הכרחי.

איך ליישם באתר שלך: חשוב לבחור בתמונות איכותיות שיעבירו את מה שאתה עושה ויעשו את הרושם הנכון. אם אתם כוללים ביקורות, כדאי לבחור מספר מצומצם של ביקורות, ועדיף שיגיעו ממבקר שיש לו מוניטין ו-High Profile, כמו שעשו כתית עם הביקורת מהארץ.

5. סימילרווב – האינפוגרפי

סימילרווב בחרו בדרך מושקעת כדי להציג את דף האודות שלהם. תחילה הם מציגים נתונים אודות החברה באופן גרפי. לאחר מכן הם בונים טיימליין שמתאר חלק מההישגים החשובים של החברה מהיום ואחורה עד הקמת החברה ב-2007.

העמוד שלהם מושך את העין ומשתמש בטקסט, תמונות ואלמנטים עיצוביים כדי להעביר את הגולש מסע בזמן. בכך הם מצטרפים לטרנד הכלל עולמי של שימוש באינפוגרפיקות כדי להעביר מסר. ב-2014, נמצא ש-39% מהקונים מסוג B2B ציינו שהם משתפים אינפוגרפיקות באופן קבוע (מקור). מכיוון שסימילרווב פונים בעיקר לקונים אלו, אין פלא שהם בחרו באופן הצגה זה לדף האודות שלהם.

למי זה מתאים: סימילרווב פונים לקהילה של אנשים שהם מבינים בטכנולוגיה, וזו גם העצה פה. בנייה של עמוד גרפי ומושקע דורשת זמן ומשאבים, ועלולה לא להשיג את המטרה אם קהל היעד שלך הוא פחות מתוחכם.

איך ליישם באתר שלך: כיום בוורדפרס ישנם כלים שונים שמאפשרים ליצור מראה ויזואלי מנצח, אפילו מבלי להיעזר במתכנתים או מעצבים גרפיים. Pojo למשל מאפשרים לכלול סטטיסטיקות מספריות ועוד אלמנטים עיצוביים באופן כמעט אוטומטי שאיננו דורש עיצוב.

פספסתי משהו?

לסיכום הייתי שמח לקבל מכם הגולשים תגובות אודות דפי אודות:

  • האם יש לכם דפי אודות אהובים במיוחד?
  • מהם דפי האודות שאתם ממש לא אוהבים?
  • יש לכם שיטה על פיה אתם בונים דף אודות?

אשמח לשמוע מכם גם אם יש לכם שאלות לגבי משהו שקראתם במאמר הזה.